Zielona szkoła w Łebie kl. V B i VI C - relacja

Zielona szkoła w Łebie

kl. V B i VI C - relacja

W dniach 13-21 września klasy V B i VI C przebywały na zielonej szkole w Łebie.

Pierwszego dnia poznaliśmy uroki Łeby - plażę, port oraz miasto. Pierwszą wycieczką w naszym planie była Mierzeja Helska. Odwiedziliśmy tam fokarium (z pokazem karmienia fok), a także zbieraliśmy muszelki z plaży na cyplu. Piękną panoramę Helu podziwialiśmy z latarni morskiej. Kolejnego dnia wybraliśmy się do niedalekiej Ustki na rejs galeonem w morze. Nie zapomnieliśmy też o usteckiej syrence. Następnego dnia po zajęciach (m.in. sportowa olimpiada oraz nauka tańców: skrzypek i belgijka) odwiedziliśmy pobliską latarnię morską położoną aż 1000 m od brzegu morza na zalesionej wydmie - Stilo. Kolejny słoneczny dzień rozpoczęliśmy od Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach, a następnie odwiedzając Muzeum Parku Słowińskiego w Smołdzinie udaliśmy się do Czołpina, na trzecią już latarnię morską podczas naszego wyjazdu. Stąd niedaleko było do czołpińskich ruchomych wydm w Słowińskim Parku Narodowym. Ostatnią atrakcją naszego wyjazdu była Wydma Łęcka położona w bliskim sąsiedztwie Łeby, do której poprowadził nas przez park narodowy fantastyczny przewodnik - pan Jacek. Panorama Bałtyku z jednej strony, a Jeziora Łebsko z drugiej na długo pozostaną w naszej pamięci. Z morzem pożegnaliśmy się przy zachodzie słońca, a ostatni wieczór spędziliśmy na dyskotece i przy wspólnym ognisku.